"Yat benim yavrum uykuya. Senin butun hayatin ve gorevin yatmaktan ibaret olmalidir. Goruyorsun herkes tatli uykudadir, baban da, kardeslerin de amca ve teyzelerin de, hatta kopegimiz de yatiyor, sen de yat. Sen butun hayatin boyunca yatmalisin: Gelecekte sen tacir mi olacaksin yoksa alim mi, bey mi, han mi; bunun hic bir onemi yok, hayatta hicbir seye kadir olamayacaksin, yalniz bana uzuntu vereceksin, benim yuregimi parcalayacaksin... Senin mutlulugun, butun Dogu'nun mutlulugu yalniz yatmaktan, hayatta olan bitene gozlerini kapamaktan, bogucu varolustan uzaklasmaktan ibarettir. Bunu ise sadece yatarak elde etmek mumkun. Iste boyle, yat, yat gozumun nuru, yat, derin uyu, hic basini kaldirma: Dogu'da simdilik hicbir kivilcim, hicbir safak gorunmuyor." -Azerbaycan Ninnisi "Ey Dogu'nun ileri gelenleri! Size ne oluyor da yabancilara ragbet ediyorsunuz. Siz onlari seversiniz de onlar sizi sevmezler. Artik hic kuskuya yer vermeyecek sekilde onlari taniyorsunuz. Size bir iyilik gelirse onlarin cani sikilir, basiniza bir kotuluk gelse sevinirler. Kendi yurttaslariniza, dindaslariniza ragbet edin! Yabancilari nasil karsiliyorsaniz onlari da oyle karsilayin! Goreceksiniz ki onlar daha yararli ve samimidirler. Allah'in sizi uzerinize sekillendirdigi fitrata uyun. Asagilarin asagisi olmamak ve sapitmamak icin size emrettiklerindeki buyuk hikmetleri goz onunde bulundurun! Gormuyor musunuz? Bilmiyor musunuz? Hissetmiyor musunuz? Nereye kadar? Daha nereye kadar? -Cemaleddin Afgani